onsdag 1 juli 2009

Sommarstängt

Jag insåg igår att det var evigheter sen jag satt med släktforskningen. Kliar i fingrarna på mig nu, men samtidigt känner jag inte att tiden riktigt finns. Sommar och sol, då vill jag inte sitta vid datorn på kvällarna och även om jag kan ta med mig den bärbara ut på altanen känns det inte optimalt.

Så det är därför det råder brist just nu på nya inlägg i min blogg. Ska under tiden fundera lite på var i släktträdet jag ska "gräva vidare" framöver. Jag har en del runt släktbanden med Simon i Sången att reda ut. Har märkt att släkten "korsas" på några ställen, att avlägsna släktingar gift sig med varandra, så där vore det intresssant att grotta lite mer. Men en grundlig genomgång av mitt släktträd känns nödvändig nu för att fånga upp trådar jag tidigare lämnat därhän. Trädet innehåller ca 500 personer nu så det blir lite att gå igenom, men det blir samtidigt en resa i tiden så jag ser fram emot det!

Tanken är att jag under hösten ska få igång min nya hemsida, där jag tänker lägga upp mitt släktträd, berättelser om personer i det, information om platserna där de föddes/bodde, foton och annat av intresse! För närvarande består sidan bara av en enkel framsida, men är någon nyfiken så finns den här
Nygrens Släktträd.

/Liza...

1 kommentar:

Jan Granath sa...

Hej Liza

Hoppas sommaren har varit bra trots allt regn i Sverige. Jag har upptäckt att jag har anor på farmors sida från Hjulsjö och kört fast. Tänkte kanske att du som kan socknen kunde hjälpa mig. I gengäld kan jag skicka senaste listan över din sambos alla tre-, fyr- och femmänningar på Ol' Månssons sida som jag just uppdaterat.
Jag skulle uppskatta om du ville skicka ett mail till adressen som finns på min Blogg så blir det enklare att kommunicera.

Hälsningar
Jan Granath